Online marketing van A tot Z

Succesfactoren

U denkt misschien “De verkoop draait goed. Waarom zou ik online gaan verkopen?”

Men zegt niet voor niets dat online handel de toekomst heeft. We hebben recentelijk de faillissementen van grote ketens met dure fysieke winkels al voorbij zien komen. Een mooie winkel en goede verkopers is niet meer genoeg. Uw klanten willen zelf kiezen of, hoe en wanneer ze uw producten kopen.

Verkopen via het Internet biedt zo veel kansen. Met een goede online marketing strategie kan de omzet vergroot worden, kosten verlaagd en klanttevredenheid verbeterd worden. Daar komt veel bij kijken. Visie, kennis en tijd, dat investeert Oranje Beer in u, zodat u het niet zelf hoeft te doen.


Marktonderzoek en strategie

Om tot een succesvolle strategie te komen is kennis van de markt nodig. We kijken naar uw (potentiele) klanten en concurrenten en bepalen samen met u de online marketingmix met behulp van de 4 P's:



Landgrenzen vervagen

Met uw succesvolle product hoeft u zich niet te beperken tot uw regio of Nederland. Met de mogelijkheden van online verkoop en de open grenzen van de EU helpen we u in een paar stappen aan nieuwe afzetmarkten. We doen marktonderzoek en bekijken samen met u de export mogelijkheden.


Multi-channel en cross-channel strategie

De moderne klant verwacht goed geholpen te worden via alle denkbare kanalen. Dat kan zijn in de winkel, aan de telefoon, via email en in de webshop. Hoe beter daarop ingespeeld wordt, hoe beter de verkoopresultaten want, welk kanaal de klant ook kiest, alles helpt de klant naar de koopactie. Dat is “multi-channel” strategie.

Echter zijn de verkoopkanalen niet van elkaar te scheiden. De klant wisselt tenslotte gemakkelijk van het ene kanaal naar het andere. Wanneer de wensen van de klant in ieder kanaal bekend zijn en daarop ingespeeld kan worden, is de klant het beste geholpen. Het gemak zit al in de kleine dingen. Bijvoorbeeld het afbeelden van een QR-code op de producten in de winkel, zodat klanten met hun smartphone direct in de webshop bij het betreffende product uitkomen. Of andersom, in een webshop aangeven op welke locatie de klant het product kan uitproberen en kopen. De klant staat centraal.